FEST13 hooaeg

Ülevaade hooajast

Järjekordne hooaeg on otsa saanud ja on aeg vaadata tagasi. Seekordsed võistlusreisid viisid meid üle kolme aasta taas teisele poole Atlandi ookeanit, kuid oma jälje jätsime ka Euroopasse. Saaga sai alguse eelmisel sügisel, kui tulime Ungarist tagasi võitjatena. Sai antud lubadus valmis meisterdada Eesti esimene elektrivormel. Teadsime juba ette, et selleks kulub kindlasti rohkem aega, vaeva ja raha ning sellepärast sai algselt plaanitud jagada elektrivormeli projekt kahe aasta peale. Aga nagu öeldakse, süües kasvab isu, ja nii ka meil. Juba enne, kui lumi hakkas näitama esimesi sulamise märke, tundus väga reaalne saada elektrivormel valmis juba sama hooaja suvel toimuvateks võistlusteks. Sellepärast panime ennast ka kirja võistlustele Ungaris ning Baltic Open ‘ile Soomes. Hooaja alguses, kui meil oli ametlikult õigus oma väga hästi õnnestunud sisepõlemisvormeli FEST12ga võistelda kuni augustikuuni, sai lisaks võetud vastu otsus viia FEST12 võistlustele Põhja-Ameerikas.

Aprilli lõpus pakkisime FEST12 kasti ja saatsime USA poole teele, ise järgnesime umbes nädal hiljem. Võistlused Põhja-Ameerikas olid uhked. Juba kultuurišokk oli korralik, kuna paljudele meist oli see reis esmakordne külaskäik jänkide juurde, kuid veel suurem oli meie edu. Tihedas konkurentsis õnnestus kindlustada 2. koht enam kui saja meeskonna hulgas. Meid edestas vaid Stuttgarti meeskond Saksamaalt. Eurooplaste triumf ameeriklaste ees.

Pisut rohkem kui nädal hiljem viis tee meid põhja – Kanadasse. Toimusid Formula North võistlused ning ka need olid sama edukad – nagu öeldakse: “Igavene teine”. Võistlejaid oli küll vähem, kõigest 26, kuid konkurents kindlasti vähemalt sama tihe. Pilootide sõnul jäi edu paljuski kestvussõidu taha. Tavaliselt on kiirendus meie leivanumbriks olnud, kuid seekord rada meie suurt ja suhteliselt rasket autot ei soosinud. Eduseisus olid väikesed ja kergemad masinad.

See selleks, Põhja-Ameerika võistlusreis edukalt seljataga, jätkus FEST13 arendus kodumaa pinnal. Vaja oli vormel augusti alguses toimuvaks Baltic Open’iks valmis saada. Sõbrad Soomes ju ootasid. Kahjuks aga osutus elektrivormeli valmimine siiski optimistlikest ootustest keerukamaks ja nii juhtus, et põhjapõtrade maale sõitsid FEST08, FEST10 ja FEST12. FEST13 pidi baasi jääma. Õnneks oli FEST12 ootuspäraselt hea ning ka meie veteranid olid igati oma ülesannete kõrgusel. Lõbusas meeleolus õnnestus FEST12’ga koju tuua üldvõit ning veteranide majandatavad FEST08 ja FEST10 said vastavalt 9. ja 12. koha. Mitte nii head tulemused kui eelmisel aastal, kuid siiski tubli töö!

Ja nüüd kõige tähtsam. Väga-väga… ja ütleks isegi VÄGA napilt sai Ungari võistlusteks valmis ka meie esimene elektrimootoriga vormelauto FEST13. Rõõm oli tõepoolest kirjeldamatu. Keegi meist ei pidanud paljuks esimene sõit korraldada öösel TTÜ maa-aluses parklas. Elektriauto on vaikne nagu tuul, kuid jõudu on selle eest meeletult. 20. augustil tegime viimase testi (kokkuvõttes vist järjekorranumbrilt kolmanda FEST13 jaoks) Piibe maanteel ning sealt otse suundusime Ungarisse.

Peamine eesmärk oli ausalt öeldes lihtsalt ennast proovile panna, head tulemust loota ei tasunud. Kuna auto valmis nii hilja, aega testimiseks ei jäänud ning kogu napp aeg kulus auto valmis saamisele, siis polnud seekord ka staatilisteks võistlusaladeks eriti head ettevalmistust. Tuli lihtsalt anda endast parim ja seda me ka tegime. Üllatasime konkurente ja iseennast ning lõpetasime edukalt kõik võistlusalad peale viimase ja kõige tähtsama ehk kestvussõidu. Napid kaks ja pool ringi enne 36-ringlise distantsi lõppu olid akud ülekuumenemise tõttu hävinud ning pidime FEST13 rajaserva parkima. Kahju! Ja nii me ei teagi vist keegi, mitmenda koha me lõpuks Ungaris saime. See lihtsalt polnud oluline.

Vaatamata akude hävimisele ning sellele, et Soome FEST13 üldse ei jõudnudki, õppisime me siiski palju uut. Selgus, et meie elektrivormel on ülikiire ka ilma korraliku seadistuseta See tähendab, et terve järgmise (2013/2014) hooaja pühendame me sellele, et meie elektrivormel, mis Ungaris sai hüüdnime Justin Time, kuna sai tehnilise kontrolli läbitud täpselt õigel ajal, saaks piisavalt testkilomeetreid läbida, oleks igati seades ning valmis konkurentidele tagatuld näitama. Järgmisel suvel läheme me igatahes võidu peale välja!

FEST13 tulemused

FS Hungary

  • Kuluaruanne: 9. koht
  • Äriplaan: 11. koht
  • Disainikaitsmine: 17. koht
  • Kiirendus: 2. koht
  • Kaheksasõit: 17. koht
  • Kvalifikatsioon: 7. koht
  • Üldarvestus: 15. koht

Tehnilised andmed

Mass

257 kg

Tipp-kiirus

>150 km/h

Kiirendus

3,6 s

Mootor

Yasa-750

Pikkus x laius x kõrgus

3008 x 1420 x 1088 mm

Rööbe ees/taga

1210mm / 1167 mm

Jõuülekanne

Kettülekanne, Drexler differentsiaal

Vedrustus

Sõltumatu topeltõõtshoobadega vedrustus

Rehvid

7,5/20 -10 Hoosier

Raam

CrMo torudest keevitatud raam

Katmik

Ruumiline 5-osaline süsinikkomposiidist koorik, süsinikaramiidkomposiidist põhjaplaat

Aasta

2013

Galerii

Mõned hetked vajavad jäädvustamist, et oleks midagi, millele tagasi vaadata. Siin on valitud meenutused 12/13 hooajast.

Scroll to Top