FEST09 hooaeg
Ülevaade hooajast
Vormeli FEST08 ehitamisel saadud kogemuste ning teadmistega relvastatud, astus meeskond 2008. aasta sügisel vastu uuele hooajale. Isikkoosseisus oli muutused väikesed – meeskonna tuumik jäi suuresti endiseks ning koosnes nüüd tänu varasemate aastate tööle juba küllalt kogenud üliõpilastest. Eesmärgiks võeti uue, senisest täiuslikuma vormelauto loomine.
Septembris-oktoobris kulus palju energiat meeskonnale suunatud avalikkuse tähelepanu rahuldamiseks – korraldati pressiüritusi ning astuti üles erinevates meediaväljaannetes, muuhulgas kajastasid projekti kõik Eesti autoajakirjad, aga ka ETV otsesaade “Paar”. Meeskond aitas läbi viia vormel Estonia 50. sünniaastapäevale pühendatud üritust, mis leidis aset TTK ruumides – lisaks ajaloolistele Estoniatele eksponeeriti ka moodsat Formula Renault’d ning mõistagi autot FEST08.
Üritusel võtsid teiste seas sõna ka majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts ning suurärimees ja endine vormeliäss Toivo Asmer. FEST08 avalike esinemiste hulka kuulusid lisaks väljapanekud erinevatel üritustel nagu tehnoloogiamess Instrutec, robotivõistlus Robotex ning haridusmess Teeviit. Märkimisväärseimaks saavutuseks on aga FEST08 eksponeerimine Eesti boksis Euroopa suurimal tehnoloogiamessil Hannoveris. Ekspositsiooni korraldajaks oli EAS ning selle eesmärgiks tutvustada maailmale Eesti tööstust ning tehnikasaavutusi.
Sügisel oli alanud ka uue auto projekteerimine ning jaanuarikuus jõuti juba raami rakiste valmistamine. Kevade saabudes kogus vormeli ehitamine aina enam tuure ning mais huugas tootmistšehh Tehnikakõrgkooli hoovi tagumises nurgas juba täiel võimsusel. Olgugi, et lahkuva maikuu viimane pilk nägi vormelit vaid palja raami ning selle külge kinnitatud mootorina, kulges komplekteerimine seekord veelgi kiiremini ning skeletist kasvas auto vaid loetud päevadega.
Saavutamaks enesele seatud tähtaegu töötas meeskond päevad ja ööd, esimest korda saadi FEST09 ratastele 13. juunil kell pool kaks öösel, sõitma aga 15. juunil kell 3.08. Esimesed mootorihelid lõikasid läbi suveöise vaikuse ning töid kaasa ümber-kaudsete elanike meelepaha, kuid üritus oli seda väärt – ilmale oli tulnud järjekordne vormelauto. Läbinud ligi poolteist kuud väldanud testiperioodi, mille käigus katsetati auto vastupidavust, viimistleti konstruktsiooni, töötati seadistuste ning pilootide koolitusega, asuti augusti alguses teele Saksamaale Hockenheimi, kus 5.-9. augustil mainekas võistlus Formula Student Germany aset leidis. Paraku näitas fortuuna Saksamaal oma tujukat iseloomu ning tõi Tallinna meeskonna teele tehnilise viperuse, mis ei lasknud kestvussõitu lõpetada. See tõi kaasa suure punktikaotuse ning tulemuseks jäi üldarvestuses 46. koht 78 osaleja hulgas. Küll aga saatis meeskonda edu poolteist nädalat hiljem Soomes peetud Baltic Open’il – probleeme ei ilmnenud, auto potentsiaal õnnestus realiseerida ning võistlus Soome, Rootsi ja Taani meeskondade ees võita. Lisaks üldvõitja rändkarikale teenis FEST09 ka kaks alavõitu superslaalomis ning kestvussõidus. Hooaja edukas lõpp näitas auto võimekust ning lubas tehtud tööga rahule jääda.
FEST09 tulemused
FS Germany
- Kuluaruanne: 58. koht
- Äriplaan: 71. koht
- Disainikaitsmine: 16. koht
- Kiirendus: 35. koht
- Kaheksasõit: 52. koht
- Kvalifikatsioon: 34. koht
- Üldarvestus: 46. koht
Tehnilised andmed
Mass
214 kg
Tippkiirus
160 km/ h
Kiirendus
4,2 s
Mootor
Yamaha R6, 599 cm3
Pikkus x laius x kõrgus
2525 x 1378 x 1000 mm
Rööbe ees/taga
1200 / 1150 mm
Jõuülekanne
6-käiguline järjestiklülitusega Yamaha käigukast, kettülekanne, Torsen diferentsiaal
Vedrustus
Sõltumatu topeltõõtshoobade ja survehoovaga keerdvedrustus
Rehvid
7,0/20 -13 GoodYear
Raam
CrMo torudest keevitatud raam
Katmik
Ruumiline 5-osaline süsinikkomposiidist koorik, süsinikaramiidkomposiidist põhjaplaat
Aasta
2009
Galerii
Mõned hetked vajavad jäädvustamist, et oleks midagi, millele tagasi vaadata. Siin on mõned parimad hetked hooajast 08/09.