FEST11 hooaeg

Ülevaade hooajast

Vormel FEST10 valmis edasiarendusena FEST09-st. Seevastu FEST11-ne projekteerimist alustati taas puhtalt paberilt. Esmalt tehti kindlaks auto jõuallikas, millega uuele hooajale vastu minna. Nii nagu eelmise vormeliga, siis ka seekord otsustati Yamaha R6 neljasilindrilise mootori kasuks, mis pärines 2010. aasta kaherattaliselt. Teise variandina oli kaalukausil mootorratta Aprilia SXV 550 V2 mootor, kuid meeskond ei olnud kindel selle töökindluses võistlusrajal. Siiani oleme rahul langetatud otsusega, kuna võistlustel kohtasime meeskonda, kellel oli viimasena mainitud mootoriga suuri probleeme, peamiselt vastupidavusega.

2. mail kell 9:45 sõitis FEST11 omal jõul Tallinna Tehnikakõrgkooli hoovis oma esimesed meetrid. Võistlusteni oli jäänud aega kolm kuud. Positiivne emotsioon andis meeskonnale tõuke ja valmiduse eesseisvale testmisperioodile. Uus vedrustuse kinemaatika võimaldas vormelil kasutada mitmeid erinevaid seadeid dünaamiliste osavõistluste jaoks, mis vajasid süsteemset katsetamist testirajal. Seda just selleks, et leida parimad võimalikud lahendused, milledega konkurentidele oma potentsiaali näidata. Nädal enne Euroopasse suundumist oli FEST11 täiesti komplektne ja valmis võistlustulle astuma.

27.–30. juuli leidis aset esimene võistlus Austrias, Spielbergis, Red Bull ringil. Rajale pääsemine ei olnud sugugi lihtne, kuna FEST11-ne esimene tehniline kontroll oli probleemne. Leiti reeglitega vastuolus olevaid tehnilisi lahendusi ning mõningaid pisemaid vigu. Kahepäevane vaidlemine kohtunikega ning unetud ööd telklaagris vormeli võistluskõlbulikuks ehitamisega kandsid vilja. Pärast uue rooli ehitamist ja raamile lisatorude keevitamist läbiti tehniline kontroll. Tasuks pingutusele saavutati üldarvestuses 7. koht 32. meeskonna hulgas. Tulemusega oleme väga rahul, kuna kestvussõidus oli vormelil probleeme pidurite ülekuumenemisega – viimased ringid läbisime lausa käikudega pidurdades. Ärev hetk vaigistas meeskonna ka juhi vahetusel kestvussõidus, kui auto keeldus käivitumast. Väga lähedal oli 2010. aastal Michigani võistlusel juhtunu, kui sõitu ei suudetud jätkata just käivitusprobleemide tõttu. Väga vaevaliselt, aga FEST11-ne mootor siiski tööle läks ning teine juht tormas rajale. Austrias võitsime ka skidpad’i 3. koha karika, mille üle oleme väga uhked.

3.- 6. august võistlesime Hockenheim ringil Saksamaal. Enne võistlust peatusime Coburg’i nimelises linnas konkurentide juures, et täiustada pidurite jahutust. Hilisõhtune pidurite testimine linnast väljas asuvas parklas lubas julgemalt võistlusele vastu minna, kuna ülekuumenemist enam kartma ei pidanud. Võistluste teoreetilises osas näitasime üles osavat inseneritaipu. See viis FS Team Tallinna, meeskonna senise ajaloo jooksul, esimest korda disaini kaitsmiste finaali kümne parima meeskonna sekka. Kuna Saksamaa võistlus on üks kõrgematasemelisemaid Formula Studenti sarjas, siis julgeme õelda, et FEST11 on üks kümnest parimast tehnilise lahendusega tudengivormelist maailmas. Mootorispordile kohaselt ei pääsenud meeskond probleemidest ka Hockenheimis. Nimelt sai saatuslikuks ilm. Hetkel, kui pääses rajale FS Team Tallinn, algas tugev vihmasadu, mis tähendas slikkrehvidega sõites suurt ajakadu. Tulemuseks sisepõlemismootoriga vormelite arvestuses auväärne 11. koht 75. meeskonna hulgas. Tulemuseks sisepõlemismootoriga vormelite arvestuses auväärne 11. koht 75. meeskonna hulgas.

Edasi suundusime Ungarisse, Györ’i. Hooaja kolmas võistlus möödus märksa pingevabamas õhkkonnas. Olime kahe eelneva võistluse abil saanud selgeks FEST11-ne suutlikuse võistlusrajal ja meeskond oli valmis andma endast maksimumi. Üldjuhul kulges võistlus probleemideta. Mainimist väärib 170. kraadini tõusnud õlitemperatuur kestvussõidus, millele aitas kõvasti kaasa väljas valitsenud 35. kraadine õhusoojus. Hoolimata sellest lõpetasime kolmanda võistluse järjest mis Formula Studenti maailmas on saavutus iseenesest. Võistusel osales võistlusel kokku 28 meeskonda ja FS Team Tallinn saavutas oma senise ajaloo parima koha – 4. positsioon lõpp-protokollis. Viienda koha seljatasime 0,8 punktiga, mis lisas meie pingutusele olulise koguse emotsionaalset väärtust.

Neljas ja seega hooaja viimane võistlus Baltic Open toimus Rootsis, Karlstadis. Tegu on mitteametliku võistlusega, mille FS Team Tallinn oli varasemalt võitnud kaks korda järjest. Suurimaks väljakutseks oli tiitli kaitsmine, kuid samas oli vaja ka tõestada FEST11-ne paremust FEST10-st ja FEST08-st. Peale esimest võistluspäeva asuti üldarvestuse neljandal kohal. Teisel otsustaval päeval tabas eestlasi sprindi vabatreeningutel katastroof. FEST11 põrkas kokku rajapiirdeks asetatud traktorirehviga ja selle tagajärjel purunesid parempoolsed esimesed õõtshoovad, tõukur- ja roolivarras. Ajasõiduni oli aega jäänud vähem kui kaks tundi ja tundus, et võistlus siinkohal lõppebki. FS Team Tallinna juhendaja Ruben Lend aga innustas kõiki liikmeid käsi külge lööma ja andma endast kõik, et FEST11 jõuaks veel ajasõitu. Siinkohal tõusis esile meeskonna ühine koostöövõime ja organiseeritus. FEST11 parandati pooleteise tunniga. Parempoolne nurga koost valmis suuresti tänu veteranide meeskonna FEST10 liikme Aare Truska käte läbi, kes aitas uusi hoobasid keevitada. Kuna FEST11 polnud veel ajasõidus käinud, olime eelisjärjekorras. Meeskonna suureks rõõmuks sõideti välja päeva teine aeg, mis hoidis meeskonna endiselt konkurentsis. Kestvussõidus probleeme ei esinenud ning lõpetasime edukalt neljanda võistluse järjest. Autasustamiselt lahkusime 2. koha karikaga, mis oli suurepärane punkt Euroopas veedetud kuupikkusele võistlusreisile.

Möödunud hooaeg andis kinnitust FS Team Tallinna konkurentsivõimekusele. Oleme saavutanud stabiilsuse, mida tõestavad kõrgetel positisioonidel lõpetatud võidusõidud. See annab hea stardipositisiooni uude hooaega, kus soovime võidelda veelgi kõrgemate kohtade eest.

FEST11 tulemused

FS Austria

  • Kuluaruanne: 20. koht
  • Äriplaan: 24. koht
  • Disainikaitsmine: 13. koht
  • Kiirendus: 8. koht
  • Kaheksasõit: 3. koht
  • Kvalifikatsioon: 6. koht
  • Kestvussõit: 5. koht
  • Efektiivsus: 25. koht
  • Üldarvestus: 7. koht

FS Hungary

  • Kuluaruanne: 8. koht
  • Äriplaan: 6. koht
  • Disainikaitsmine: 7. koht
  • Kiirendus: 4. koht
  • Kaheksasõit: 11. koht
  • Kvalifikatsioon: 9. koht
  • Kestvussõit: 4. koht
  • Efektiivsus: 8. koht
  • Üldarvestus: 4. koht

FS Germany

  • Kuluaruanne: 22. koht
  • Äriplaan: 31. koht
  • Disainikaitsmine: 10. koht
  • Kiirendus: 8. koht
  • Kaheksasõit: 34. koht
  • Kvalifikatsioon: 29. koht
  • Kestvussõit: 10. koht
  • Efektiivsus: 21. koht
  • Üldarvestus: 11. koht

Tehnilised andmed

Mass

205 kg

Tipp-kiirus

>150 km/h

Kiirendus

3,8 s

Mootor

Yamaha R6, 599 cm3

Pikkus x laius x kõrgus

2684 x 1417 x 995 mm

Rööbe ees/taga

1200mm / 1167 mm

Jõuülekanne

4-käiguline järjestiklülitusega Yamaha käigukast, kettülekanne, Drexler differentsiaal

Vedrustus

sõltumatu topelt õõtshoobadega vedrustus, ees tõmbe- ja taga survehoovaga

Rehvid

7,5/20 -10 Hoosier

Raam

CrMo torudest keevitatud raam

Katmik

Ruumiline 5-osaline süsinikkomposiidist koorik, süsinikaramiidkomposiidist põhjaplaat

Aasta

2011

Galerii

Mõned hetked vajavad jäädvustamist, et oleks midagi, millele tagasi vaadata. Siin on valitud pildid 10/11 hooajast.

Scroll to Top